• Samhall AB/

Samhalls höstseminarium 23 november: När näringslivet visar vägen – Lönsamhet som lösning på utanförskapet

Den symboliska öppna dörren som skapats av glaskonstnären Anette Alsiö. Priset delas ut varje år till ett företag och en eldsjäl som på något sätt visat vägen i arbetet med funktionsnedsatta.

Arbetsmarknadsminister Hillevi Engström medverkar vid Samhalls höstseminarium om hur arbetsgivare kan förena socialt ansvar med bra affärer. Det gör också de sex finalisterna till Visa Vägen-priset, Samhalls CSR-utmärkelse till en arbetsgivare och en eldsjäl som öppnat arbetsmarkanden för personer med funktionsnedsättning.

Vilka som vunnit Visa vägen-priset avslöjas under seminariet av juryns ordförande, Företagarförbundets förbundssekreterare Camilla Littorin. Pressinformation av de sex finalisterna finns på www.samhall.se.

Bland övriga medverkande märks:

•  Permobils VD Jon Sintorn, som leder ett företag som i 40 år bedrivit högteknologisk produktion med anställda med funktionsnedsättning.
  •  Marianne Bogle, projektledare vid CSR Sweden, som jämför svenska företags CSR-prioritering med den internationella trenden.
  •  Max hamburgerrestaurangers hållbarhetschef Pär Larshans, som berättar om vad det betydde för företaget att tilldelas Visa vägen-priset 2009.

Moderator är Lennart Ekdal, TV 4.

Tid: Tisdagen den 23 november kl 15-17

Plats: Clarion Hotel Sign, Östra Järnvägsgatan 35 i Stockholm

För ytterligare information och anmälan om deltagande:

Håkan Tenelius, presschef: 070-219 47 62; hakan.tenelius@samhall.se

Välkommen