Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB har beslutat att upphöra med rating från Moody’s

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) (”SBB” eller ”Bolaget”) har idag beslutat att upphöra med rating från Moody’s Investors Service.

SBB anser att engagemang med två internationella kreditvärderingsinstitut är tillräckligt för att uppfylla Bolagets långsiktiga finansiella och operationella mål.

SBB har för närvarande två kreditvärdighetsbedömningar: BB med stabila utsikter av Standard & Poor's och BB med positiva utsikter från Fitch.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 januari 2019 kl. 08:00 CET.

SBB äger samhällsfastigheter i Norden samt hyreslägenheter på tillväxtorter i Sverige och har som grundidé att äga och förvalta långsiktigt. Genom bolagets stora samhällsengagemang kommer kommuner och andra intressenter att finna en långsiktig samarbetspartner i bolaget. SBB tilldelades pris som Årets fastighetsbolag vid Fastighetsgalan 2018. Bolagets B-aktie (symbol SBB B), D-aktie (symbol SBB D) och preferensaktie (symbol SBB PREF) handlas på Nasdaq First North Premier. Certified Adviser är Erik Penser Bank (kontakt: certifiedadvisor@penser.se / 08-4638300). Mer information om bolaget finns på www.sbbnorden.se.