SBAB:s styrelseordförande Bo Magnusson avgår

Styrelseordförande Bo Magnusson har meddelat att han avgår från styrelsen i SBAB Bank AB (publ) inklusive dotterbolag på grund av nomineringen till styrelsen i Swedbank AB (publ).

Bo Magnusson valdes till styrelsemedlem och styrelseordförande i SBAB Bank AB (publ) vid årsstämman den 18 april 2013.

En process har inletts beträffande ny styrelseordförande.

Erik Wennergren, presschef, SBAB
E-post: erik.wennergren@sbab.se

SBAB:s affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Sedan 2016 är Booli en del av SBAB. Antal bolånekunder uppgår till cirka 225 000, cirka 330 000 privatpersoner har sparkonto. Antal medarbetare är cirka 630. Läs mer på: sbab.se, booli.se, facebook.com/sbabbank, twitter.com/sbabbank, linkedin.com/company/sbab-bank.