ANALYSGUIDEN PUBLICERAR EN ANALYS AV Scandinavian Enviro Systems AB

Sveriges Aktiesparares Riksförbund (Aktiespararnas Serviceaktiebolag) Analysguiden har idag publicerat en uppdragsanalys av Scandinavian Enviro Systems AB.

Analysen har publicerats på Analysguidens hemsida under följande länk: http://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/Industrivaror-och--tjanster/Scandinavian-Enviro-Systems/Analyser/2014/Miljoteknik-med-potential

Scandinavian Enviro Systems patenterade pyrolysteknik - Carbonize by Forced Convection (CFC) - gör det möjligt att återvinna alla ämnen i ett fordonsdäck; kol i form av kimrök, olja, gas och stål. Förutom att främja miljön skapar återvinning med CFC-teknik ett stort värde i form av högkvalitativa ämnen som kan användas i nyproduktion. Bolaget kommer att börsintroduceras vid First North i juni och har planerat en roadshow den 6-13 maj med informationsmöten i Västerås, Gävle, Uppsala, Stockholm, Lund samt Göteborg.

Martin Hagbyhn, VD, Tel: +46 (0)733-76 57 00, martin.hagbyhn@envirosystems.se
Stig-Arne Blom, Styrelseordförande, +46 (0)705-25 16 15, stigarne@blom.pp.se

Hugo Grauers gata 3 B

Tel: 031-799 07 20 (växel)