Enviros vd Thomas Sörensson talar på Recovered Carbon Black Conference 6-8 november 2023

Recovered Carbon Black Conference är en årlig konferens som samlar innovatörer, experter och branschledare för att samtala om den senaste utvecklingen inom området återvunnen kimrök. Enviros vd Thomas Sörensson deltar 7 november i en paneldiskussion med företagsledare kring pågående projekt inom sektorn.

– Det här är en fantastisk möjlighet för branschen att samlas och utbyta erfarenheter och kunskap, för att på så sätt tillsammans ta viktiga kliv framåt i ökad hållbarhet för däckåtervinningssektorn. Enviro är en av de ledande aktörerna inom återvinning av uttjänta däck och jag hoppas bidra med vår vision om hur däckåtervinning i stor skala kan genomföras, säger Thomas Sörensson, vd Enviro.

Thomas Sörensson, vd Enviro.

Recovered Carbon Black Conference är ett årligt återkommande event och plattform för aktörer som forskar, utvecklar och säljer kimrök. Syftet är att dela kunskap, identifiera trender och få praktiska exempel på innovativa lösningar, såsom Enviros patenterade teknologi för återvinning av uttjänta däck.

Talar på konferensen gör bland annat representanter från Bridgestone och Enviros huvudägare Michelin. Vd-panelen med Enviros Thomas Sörensson är en av höjdpunkterna under det tre dagar långa eventet som går av stapeln i Barcelona, Spanien, 6-8 november.

Enviro är även huvudsponsor.

Läs mer om konferensen här.

Thomas Sörensson, vd Enviro, +46 (0)735-10 53 43, thomas.sorensson@envirosystems.se
Alf Blomqvist, styrelseordförande Enviro, +46 (0)733 149 700, alf@blomqvistunlimited.com

Mangold Fondkommission AB är Enviros Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market Stockholm.

Frihamnen 16B, 417 70 Göteborg
envirosystems.se

Scandinavian Enviro Systems bidrar till ökad miljömässig och ekonomisk hållbarhet genom en patenterad teknologi för återvinning av värdefulla råvaror ur kasserade och uttjänta produkter, däribland däck. Nytillverkning av däck som sker med kimrök som återvunnits med hjälp av Enviros teknologi ger upp till 93 procent lägre utsläpp av koldioxid jämfört med om jungfrulig kimrök använts. Enviro har sitt huvudkontor i Göteborg och en anläggning för återvinning av uttjänta däck i Åsensbruk. Den franska däcktillverkaren Michelin är största ägare. Enviro grundades 2001 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. www.envirosystems.se

Snabbfakta

Citat

Det här är en fantastisk möjlighet för branschen att samlas och utbyta erfarenheter och kunskap, för att på så sätt tillsammans ta viktiga kliv framåt i ökad hållbarhet för däckåtervinningssektorn. Enviro är en av de ledande aktörerna inom återvinning av uttjänta däck och jag hoppas bidra med vår vision om hur däckåtervinning i stor skala kan genomföras.
Thomas Sörensson, vd Enviro