Förändringar i Enviros valberedning

Enviros valberedning har förändrats då Stefan Persson som representerar Mardal Invest AB tillträder. Avgår gör Johan Berggren för Veolia Recycling Solutions Nordic AB (tidigare Hans Andersson Recycling AB).

Valberedningen per 1 januari 2018:

• Stefan Winström (ordförande, representerar Pegroco Venture AB)
  • Lennart Persson (aktieägare)
  • Stefan Persson (representerar Mardal Invest AB)
  • Stig-Arne Blom (Styrelseordförande SES)

Valberedningen representerar tillsammans 24,32 procent av röstetalet för samtliga röstberättigade aktier i Enviro per den 15 december 2017. Valberedningens uppgifter är i övrigt oförändrade mot tidigare.

Thomas Sörensson, vd Enviro, tel: +46 (0)735-10 53 43, thomas.sorensson@envirosystems.se
Stig-Arne Blom, styrelseordförande Enviro, tel: +46 (0)705-25 16 15, stigarne@blom.pp.se
Urban Folcker, CFO, tel: +46 (0) 760-00 13 11, urban.folcker@envirosystems.se

Denna information är sådan information som Scandinavian Enviro Systems AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 januari 2018 kl. 17.00 CET.

Enviro utvecklar, bygger och driver anläggningar för materialåtervinning av värdefulla resurser från uttjänta däck på en internationell marknad. Bolaget har utvecklat en process, baserad på en patenterad teknik, där upphettade däck i en syrefri miljö möjliggör att däckens olika material kan återvinnas utan förbränning. Således uppnås en miljövänlig utvinning där gas används till att driva anläggningen och de värdefulla resurserna kimrök, olja och stål säljs på marknaden. Materialen används i nya produkter vilket hjälper kunderna att uppnå hållbarhetsmål samt att behovet av fossila resurser minskar. Enviro grundades 2001, har huvudkontor i Göteborg och driver en anläggning för återvinning av uttjänta däck i Åsensbruk, Sverige. Bolaget är noterat för handel på Nasdaq First North Growth Market med Mangold Fondkommission, 08 5030 1550, ca@mangold.se, som Certified Adviser. www.envirosystems.se