Förändringar i Enviros valberedning

Enviros valberedning har förändrats då Alf Blomqvist, i egenskap av tillförordnad styrelseordförande, ersätter Stig-Arne Blom. Stefan Persson (Mardal Invest AB) har ställt sin plats till förfogande. Rekrytering av hans ersättare pågår.

Valberedningen per 21 mars 2018:

• Stefan Winström (ordförande, representerar Pegroco Holding AB)
  • Lennart Persson (aktieägare)
  • Alf Blomqvist (t.f styrelseordförande)

Valberedningen representerar tillsammans 19,01 procent av röstetalet för samtliga röstberättigade aktier i Enviro per den 23 februari 2018. Valberedningens uppgifter är i övrigt oförändrade mot tidigare.

Stefan Winström, ordförande i valberedningen, tel +46 (0) 705 695 204, stefan@pegrocoinvest.se
Alf Blomqvist, t.f styrelseordförande Enviro, tel: +46 (0) 733 149 700, alf@blomqvistunlimited.com

Mangold Fondkommission AB, +46 8 503 01 550, är Enviros Certified Adviser på Nasdaq First North Stockholm.

Denna information är sådan information som Scandinavian Enviro Systems AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 mars 2018 kl. 18.10 CET.

Enviro utvecklar, bygger och driver anläggningar för materialåtervinning av värdefulla resurser från uttjänta däck på en internationell marknad. Bolaget har utvecklat en process, baserad på en patenterad teknik, där upphettade däck i en syrefri miljö möjliggör att däckens olika material kan återvinnas utan förbränning. Således uppnås en miljövänlig utvinning där gas används till att driva anläggningen och de värdefulla resurserna kimrök, olja och stål säljs på marknaden. Materialen används i nya produkter vilket hjälper kunderna att uppnå hållbarhetsmål samt att behovet av fossila resurser minskar. Enviro grundades 2001, har huvudkontor i Göteborg och driver en anläggning för återvinning av uttjänta däck i Åsensbruk, Sverige. Bolaget är noterat för handel på Nasdaq First North Growth Market med Mangold Fondkommission, 08 5030 1550, ca@mangold.se, som Certified Adviser. www.envirosystems.se