Ny webb med marknadsfokus

Enviro startar det nya året med att imorgon tisdag 24 januari lansera ny webb och uppdatera företagets profil utåt.

– Vi verkar på en internationell arena och vill upplevas som det marknadsledande företag vi är. Den nya webben gör vår position tydligare och det blir enklare att hitta olika sorters information, säger Thomas Sörensson, vd Enviro.

Webben berättar nu mer fördjupat om Enviros affärsidé att erbjuda återvinningsanläggningar. Även IR-delen som informerar aktiemarknaden är tydligare strukturerad.

– Målet är att vara intressanta och tydliga för kunder, aktiemarknaden och branschen så vi står starka i den internationella konkurrensen. En modern webb möjliggör också fler sätt att marknadsföra företaget digitalt, det kommer vi satsa mer på framöver.

– Vi har sammanställt information till alla viktiga målgrupper. Miljöaspekten är fortsatt viktig, nu har vi ökat fokus på affärsidén, att sälja återvinningsanläggningar, och den kompetens som Enviro har och representerar, säger Thomas Sörensson, vd Enviro.

Enviro har i webbprojektet arbetat med Eloge webbyrå och fotograf Annalisafoto, båda verksamma i Göteborg.

Thomas Sörensson, vd, tel: +46 (0) 735-10 53 43, thomas.sorensson@envirosystems.se
Stig-Arne Blom, styrelseordförande, tel: + 46 (0)705-25 16 15, stigarne@blom.pp.se

Enviro är ett miljöteknikföretag som erbjuder lönsam återvinning av däck och förädlade material till främst gummiindustrin. Företaget säljer kompletta miljöanläggningar till industriella investerare och driver dessutom en egen anläggning för uttjänta däck i Åsensbruk, Sverige. Enviro som har huvudkontor i Göteborg grundades 2001, har 20 personer anställda och är noterat för handel på Nasdaq First North med Mangold Fondkommission, 08 5030 1550, som Certified Adviser. www.envirosystems.se

Citat

En modern webb möjliggör också fler sätt att marknadsföra företaget digitalt, det kommer vi satsa mer på framöver. Besökarna kommer även kunna ta del av mer fördjupat innehåll om de material som Enviros patent gör det möjligt att återvinna för kommersiellt bruk.
Thomas Sörensson, vd Enviro