Scanias servicenätverk i Nordamerika utvecklas och växer

De tre senaste åren har Scania utvecklat och utökat sitt servicenätverk i Nordamerika. Nätverket omfattar nu fler än 300 serviceställen för Scanias industri- och marinmotorer i USA och Kanada.

År 2011 hade Scania 120 serviceställen i Nordamerika.

Scanias strategi är att kontinuerligt utveckla och utöka sitt globala servicenätverk för att säkerställa att användare av utrustning som är utrustade med produkter från Scania får tillgång till service och underhåll. Hög tillgänglighet är högt prioriterat av såväl OEM-tillverkare som slutanvändare. Scanias välutbildade servicenätverk står därför berett att ge den service som behövs oavsett var utrustningen används.

– Scanias distributörer och återförsäljare har blivit noggrant utvärderade utifrån kriterier som engagemang, kunskap och geografisk täckning, säger Mike Conley, After Sales Director, Scania USA Inc.

För ytterligare information, kontakta Mikael Lindner, President Scania USA,
tel. +1 210 679 3121, e-post mikael.lindner@scaniausainc.com

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 41 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2013 uppgick faktureringen till 86,8 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6,2 miljarder kronor. Scanias pressreleaser finns på www.scania.com/se