Följande personer har utsetts att ingå i SciBase Holdings valberedning inför årsstämman 2020:

Frederick Johansson (representerande SEB Venture Capital,

Filip Petersson (SEB pensionsstiftelse),

Christer Jönsson (Fouriertransform),

Tord Lendau (Styrelsens ordförande).

Utnämningen har skett enligt den instruktion avseende principer för utseende av valberedning i bolaget som fastställdes vid årsstämma i SciBase Holding den 16 maj 2019.

Årsstämma i SciBase Holding AB (publ) kommer att hållas den 14 maj 2020 i Stockholm.

Aktieägare som önskar få ärende behandlat på stämman kan skriftligen begära detta hos styrelsen. Sådan begäran om behandling av ärende skickas till SciBase Holding AB (publ), Att: Styrelsens ordförande, Box 3337, 103 67 Stockholm och måste inkomma till styrelsen senast sju veckor före stämman, eller i vart fall i så god tid att ärendet, om så krävs, kan upptas i kallelsen till stämman.

Stockholm, 7 November, 2019

SciBase Holding AB (publ)

För ytterligare information besök www.scibase.com eller kontakta:
Tord Lendau, Styrelsens ordförande, tel +46 (0)70 810 01 67

Michael Colérus, CFO, tel +46 (0)70 341 34 72

Certified Advisor (CA):

Tel: +46 8 409 421 20

Email: corp@avanza.se

SciBase är ett medicinteknikbolag med huvudkontor i Sundbyberg, som utvecklat och säljer ett unikt ”point-of-care” instrument för utvärdering av olika hudsjukdomar såsom hudcancer och atopisk dermatit. Den första produkten Nevisense är ett hjälpmedel för detektion av malignt melanom, den farligaste formen av hudcancer. Vidareutveckling har lett till att Nevisense också kan användas som ett verktyg för att utvärdera hudens barriärfunktion och inflammation. Bolaget grundades av Stig Ollmar, forskare på Karolinska Institutet. Produkten baserar på omfattande forskning, och i den största kliniska studien som hittills genomförts för detektion av malignt melanom har Nevisense fått resultat som visar på värdet av metoden för sjukvården. Nevisense är godkänd för försäljning inom EU (CE-märkning), TGA-godkännande i Australien samt godkänt av FDA i USA (PMA). Nevisense är baserad på en metod som kallas Elektrisk Impedansspektroskopi (EIS) som upptäcker maligna vävnader genom att mäta motståndet av elektriskt ström i cellerna. SciBase är noterat på First North Growth Market ("SCIB"). Mer information finns på www.scibase.com .