Aktietorgets tidigare marknadschef går till Sciety

Anne Cederhage, tidigare marknadschef på Aktietorget, går till Sciety. Hon driver nu Nordic Brand Invest med fokus på kommunikation, PR, digital marknadsföring och events. Anne har tidigare varit ansvarig för partnerskap på Röda Korset vilket är en intressant profil med tanke på Sciety:s fokus på hälsa och life science.

"Vi välkomnar Anne Cederhage som ansvarig för kommunikation och PR. Med sin erfarenhet som marknadschef på en marknadsplats kommer Anne att bidra med värdefull kompetens inom marknadsföring på finansmarknaden", säger Andreas Lindblom, VD för Sciety.

"Jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet inom marknadsföring, PR och events för Sciety och dess kunders räkning. Sciety är ett mycket välkommet tillskott på marknaden för finansiering och investeringar i tidiga bolag. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Sciety och bidra till nya investeringsmöjligheter som dessutom bidrar till en friskare befolkning", säger Anne Cederhage.

andreas.lindblom@sciety.se