Attana expanderar geografiskt och presenterar nya resultat

De öppnar nytt labb i Köpenhamn och presenterar nya resultat om hur tekniken effektiviserar utvecklingen av nya läkemedel.

Attana som finansierades via Sciety under hösten 2016 expanderar för fullt. I slutet av februari öppnar de ett nytt labb i centrala Köpenhamn på COBIS Business Park för att fortsätta att stärka sin position i Danmark och internationellt.

I maj kommer Attana att närvara på Annual Global Discovery to Development Innovation i London där de ska presentera sina senaste resultat som visar på att deras teknik bidrar till bättre urval av läkemedelskandidater.

andreas.lindblom@sciety.se

0703 75 73 73

Attana erbjuder innovativ och patenterad teknik för att redan i tidig utvecklingsfas bedöma effekter och biverkningar av potentiella läkemedel, vilket sparar både tid och pengar.

Sciety är Nordens ledande investerarnätverk inom life science och digital hälsa. Vi kombinerar erfarenhet från life science och finans för att välja ut framstående bolag i branschen. Sciety investerar egna medel i samtliga bolag som genomgått vår urvalsprocess och erbjuder investerarnätverket att delta på samma villkor. I nätverket ingår riskkapitalbolag, family offices och affärsänglar. Scietys vision är att innovationer inom life science ska nå sin fulla potential.