Learning to Sleep tar in 3,5 miljoner kronor för expansion i USA

Tidigare i höstas smyglanserade Learning to Sleep appen som ska hjälpa människor till bättre sömn och nu börjar expansionen på den amerikanska marknaden ta fart. I samband med lanseringen tog de in totalt 3,5 miljoner kronor från ett riskkapitalbolag och ett flertal affärsänglar via investeringsnätverket Sciety.

Learning to Sleep har varit verksamma på den svenska marknaden i ett par år med en webbaserad produkt för sömn som de sålt till olika vårdaktörer. Parallellt med försäljningen till vården har de utvecklat och nu lanserat en app som riktar sig direkt till konsumenter.

Vi träffade Learning to Sleep för ungefär ett år sedan på Internet Discovery Day som i år blivit Sweden Demo Day, berättar Andreas Lindblom som är VD för Sciety. Learning to Sleep var ett av många bolag inom hälsa och vi fastnade för dem eftersom de löser ett viktigt problem med bevisade metoder men i ett digitalt och mer lättillgängligt format. De utmärker sig också genom att de har erfarenhet och kompetens inom både vård och affärsutveckling vilket är en styrka.

andreas.lindblom@sciety.se

Om Learning to Sleep

Learning to Sleep erbjuder digitala KBT-behandlingar som är godkända av Läkemedelsverket och säljs till både konsumenter och vårdgivare.