Scout Gaming ingår avtal med Bet Entertainment Technologies

Scout Gaming Group har ingått ett avtal med Bet Entertainment Technologies om att leverera bolagets Daily Fantasy Sports-plattform.

Avtalet ger Bet Entertainment Technologies full tillgång till Scout Gamings DFS-plattform som gör det möjligt för dem att erbjuda en komplett Daily Fantasy Sports-lösning till alla sina kunder på den internationella marknaden.

Scout Gamings plattform förväntas integreras i produktutbudet på Vivagol-plattformen under första halvåret 2020. Bet Entertainment Technologies har en B2C-licens på Malta och har en kraftigt växande verksamhet i Sydamerika. Koncernen är också aktiv i Portugal med bet.pt, som anses vara den största sportoperatören i landet.

”Jag är nöjd med att nå en överenskommelse med marknadsledaren i Portugal, de har på mycket kort tid skapat sig en ledande position och de kommer säkerligen att prestera bra i hela Sydamerika”, kommenterar Scout Gamings vd, Andreas Ternström.

I samband med avtalet förväntas Scout Gamings plattform integreras mot SBTech-plattformen. SBTech genomgår för närvarande en fusion med DraftKings genom den Nasdaq-noterade enheten Diamond Eagle Acquisition Corp.

Avtalet förväntas ha måttfull inverkan på Scout Gamings intäkter under 2020, men har potential att ha en betydande effekt på intäkterna under kommande år, beroende på hur snabbt utrullningen sker i regionerna och i vilken omfattning andra produkter i Scout Gamings utbud lanseras.

E-mail: andreas.ternstrom@scoutgaminggroup.com.

Om Bet Entertainment Technologies
Bet Entertainment Technologies (B.E.T.) är en del av en multinationell koncern som driver online-sportspel och kasinosidor. Koncernen driver bet.pt, som har en ledande position i Portugal och ambition att bli den största operatören på andra portugistalande marknader, genom vivagol.com och vivagol.tv.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.

Denna information är sådan som Scout Gaming är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, den 30 januari 2020, klockan 15.00 CET.