Seably vinner prestigefyllda SMART4SEA Training Award

Report this content

Seably, den ledande digitala plattformen för den maritima industrin, har belönats med SMART4SEA Training Award för sitt banbrytande samarbete med DNV. Utmärkelsen erkänner Seablys roll i partnerskapet med DNV, i skapandet av DNV SeaSkill-standarden ST-0595*. Seably är också den första plattformen att tilldelas certifieringen. Denna certifiering är nu allmänt tillgänglig för alla plattformar inom branschen, och är ett viktigt framsteg för benchmarking och standardisering av digitala utbildningsplattformar inom den maritima industrin.

"SAFETY4SEA:s pris är en prestigefylld utmärkelse och en stor ära för Seably att ta emot. Vi är glada över att uppmärksammas för vårt engagemang för att tillhandahålla innovativa lösningar och inspirerande samarbeten inom den maritima industrin. Under de senaste åren har den maritima utbildningsmiljön förbättrats dramatiskt, genom användandet av ny teknik för att erbjuda bättre inlärning och låta enskilda innehållsleverantörer dela med sig av sin expertis. Vi tror att när detta område expanderar är det absolut nödvändigt att kvalitet och standarder för icke-obligatorisk utbildning finns på plats för att skydda eleverna som tar kurserna. Det är därför vi banade väg för certifieringen med DNV, och därför är vi stolta över att ha höjt ribban för vår sektor och vara den ENDA digitala maritima utbildningsplattformen som har fått DNV SeaSkill™-certifieringen", säger Andrea Lodolo, VD för Seably.

DNV's SeaSkill-standarden ST-0595 kommer att säkerställa att utbildningsplattformar har robusta ledningssystem på plats och tillhandahåller utbildning av god kvalitet för sjöfarare, vilket säkerställer att de är säkrare, mer produktiva och drar nytta av bättre karriärmöjligheter. Dessutom definierar DNV ST-0595 strikta kriterier för digitala utbildningsplattformar för att säkerställa kvaliteten på utbildningsorganisationer, deras produkter och säkerställandet av korrekt information. Det omfattar också tillhandahållande av träningssimulatorer, bedömningar och certifiering av elever på uppdrag av utbildningsorganisationer, samt innehållsutveckling och rådgivning.

SMART4SEA Training Virtual Award delas ut till organisationer som väsentligt bidragit till utbildning inom sjöfartsindustrin, främjande av smart excellens och hållbar sjöfart.

* Standardens certifieringsramverk syftar till att säkerställa kvaliteten på utbildningsplattformarna, samt deras lärandeprodukter och drift. Den utvecklades i samarbete med Seably som pilotkund.

For Media Enquires and high-resolution images

Image Line Communications Limited Sue Terpilowski sue@imageline.co.uk or Corina Stoicescu pr@imageline.co.uk Telephone +44 207 689 9009

Om Seably

Seably är en samhällsdriven digital utbildningsplattform för den maritima industrin, som förbättrar besättningens prestanda, säkerhet och välbefinnande till havs genom att tillhandahålla högkvalitativ, kostnadseffektiv, tillgänglig och uppdaterad utbildning. Företaget grundades tillsammans med Svensk Sjöfart efter stark efterfrågan från industrin, för att på bättre sätt få sjöfarare att genomföra sin obligatoriska utbildning. Seably lanserades för allmänheten 2020 och har vuxit från ett litet team i Göteborg – till flera team och kontor över hela världen. Vår övertygelse är att utbildning är en väsentlig del av en sund och säker sjöfartsindustri och bör vara en samarbetsprocess med många bidragsgivare. Utbildning bör skapas av många, inte av få.
För mer information, gå till: https://www.seably.com

Om SAFETY4SEA

SAFETY4SEA har främjat hållbarare sjöfart i mer än 12 år. Det har skett genom produceringen av månadstidningar och specialpublikationer (100.000 per år i cirkulation ombord och på land), tillsammans med e-postutskick, videos och sociala medier. De står även bakom forumen och priserna SAFETY4SEA, GREEN4SEA, SMART4SEA, och CAREER4SEA.
För mer information, gå till: https://about.safety4sea.com/

Taggar: