Arbetsförmedlingen väljer Securitas i hela Sverige

Securitas har tilldelats bevakningsuppdraget för Arbetsförmedlingen i hela Sverige med bland annat receptionsväktare, larmutryckning och ordningsvakter för att skapa en trygghet för Arbetsförmedlingens verksamhet.

Arbetsförmedlingen är en förvaltningsmyndighet, med uppdrag från riksdagen och regeringen, som består av ett huvudkontor i Stockholm och 270 lokalkontor spridda över hela landet. Arbetsförmedlingen genomförde under vintern en gemensam upphandling kring bevakningstjänster för sina tre regioner; Syd, Mitt och Norr. Då Arbetsförmedlingens verksamhet är omvärldspåverkad sökte de en leverantör med god tillgänglighet i de respektive regionerna och en flexibel organisation som kan möta upp ändrade behov från Arbetsförmedlingen. Valet föll på Securitas i samtliga tre regioner.

Securitas tryggar administrativa lokaler och arbetsförmedlingar genom bland annat stationära väktare i receptioner som ett serviceinriktat förstärkt tillträdesskydd som ger ett professionellt och förtroendeingivande intryck. I uppdraget ingår också larmutryckningar, ronderande bevakning och ordningsvakter. Som tillägg finns tjänster som personskydd, personlarm och larmcentralstjänster.

– Arbetsförmedlingen bedriver en viktig verksamhet och vi är mycket tacksamma att de ger oss förtroendet att bidra till en bättre och säkrare arbetsmiljö, säkerhet och trygghet för Arbetsförmedlingens anställda och besökare genom detta avtal, säger Johan Flacking, Key Account Manager på Securitas Sverige AB. Avtalet omfattar Arbetsförmedlingens verksamhet i hela Sverige vilket ställer höga krav på oss som leverantör och jag är övertygad om att vi, genom en fördjupad samverkan med kundens säkerhetsavdelning, kan stärka upp säkerheten ytterligare och på så vis bidra till att Arbetsförmedlingen uppfyller sin vision att göra Sverige rikare genom att få människor och företag att växa.

Avtalet inleds i april 2017 och gäller i upp till fyra år.

Pressmeddelandet finns också publicerat på www.securitas.se.

Arbetsförmedlingen bedriver en viktig verksamhet och vi är mycket tacksamma att de ger oss förtroendet att bidra till en bättre och säkrare arbetsmiljö, säkerhet och trygghet för Arbetsförmedlingens anställda och besökare genom detta avtal.
säger Johan Flacking, Key Account Manager på Securitas Sverige AB