I Östergötland faller valet på Securitas

Securitas stärker sin närvaro i Östergötland genom förnyade samarbeten med bland annat Region Östergötland, Norrköpings kommun och Linköpings universitet.

Region Östergötland* väljer Securitas som fortsatt samarbetspartner för säkerhetsleveranser. I Region Östergötland ingår tre sjukhus, 40 vårdcentraler och 40 folktandvårdskliniker. Securitas uppdrag består bland annat av ronderande väktare och larmutryckning men också parkeringsservice och ordningsvakter vid behov. Avtalet träder i kraft den 1 maj 2015 och sträcker sig över tre år med möjlighet till förlängning upp till två år.

Securitas stärker också sin verksamhet i Östergötland genom förnyade samarbeten med Norrköpings kommun och Linköpings universitet samt ett nytt uppdrag för tingsrätten i Norrköping.

- Vi har en god utveckling i området vilket först och främst beror på att alla våra medarbetare som utför våra säkerhetstjänster och larmutryckningar uppskattas mycket hos kunderna, säger Joachim Höög, regionchef Securitas Sverige. Sedan har vi ett gediget utbud av säkerhetstjänster vilket gör att vi kan skapa en flexibel lösning som ger mervärde för våra kunder.

* Region Östergötland är det nya namnet för landstinget i Östergötland.

För ytterligare information vänligen kontakta Joachim Höög, Securitas Sverige AB, 010-470 10 00.

Vi har en god utveckling i området vilket först och främst beror på att alla våra medarbetare som utför våra säkerhetstjänster och larmutryckningar uppskattas mycket hos kunderna. Sedan har vi ett gediget utbud av säkerhetstjänster vilket gör att vi kan skapa en flexibel lösning som ger mervärde för våra kunder.
Joachim Höög, regionchef Securitas Sverige