LKAB ger Securitas fortsatt förtroende för bevakningen

Från och med den 1 juni 2016 har Securitas och LKAB ingått ett nytt avtal som innebär att Securitas fortsätter bevakningen av LKABs anläggningar i Kiruna, Svappavaara, Malmberget och Luleå.

LKAB jobbar aktivt med förebyggande säkerhet i sin verksamhet och Securitas arbete utgör en stor del av det. Securitas uppdrag för LKAB innebär förutom stationär bevakning för in- och utpassering och lotsning av åkerier på området också skräddarsydda specialtjänster såsom trafikbevakning i gruvorna samt tekniska väktare som administrerar passerkort och nyckelservice. Securitas har i upphandlingen presenterat kostnadseffektiva förslag med intelligenta säkerhetskameror och systematiskt brandskyddsarbete som option till det befintliga uppdraget.

- Vi är mycket stolta att få fortsatt förtroende som säkerhetsleverantör till LKAB, ett av de största bevakningsuppdragen i Norrland, säger Håkan Dynesius, avdelningschef Securitas Sverige AB. Vi har genom åren utvecklat leveransen och i och med det nya avtalet ställs nya krav på att följa med i LKABs utveckling. Vi ser fram emot att bidra med vår expertis och på så sätt stödja LKABs behov av säkerhet nu och i framtiden.

Det nya avtalet gäller från och med 1 juni 2016.

Vi är mycket stolta att få fortsatt förtroende som säkerhetsleverantör till LKAB, ett av de största bevakningsuppdragen i Norrland. Vi har genom åren utvecklat leveransen och i och med det nya avtalet ställs nya krav på att följa med i LKABs utveckling. Vi ser fram emot att bidra med vår expertis och på så sätt stödja LKABs behov av säkerhet nu och i framtiden.
Håkan Dynesius, avdelningschef Securitas Sverige AB