Med näsa för sprängmedel

Den 23-25 oktober går Sveriges största mässa för säkerhet av stapeln på Stockholmsmässan i Älvsjö. Som branschledande säkerhetsleverantör är Securitas självklart på plats.

Securitas Sverige är branschledande inom säkerhet och bevakning i Sverige och kommer finnas på plats med en rad olika aktiviteter under mässan Skydd 2018. I montern bjuds det på kaffe och korv men också flera intressanta intervjuer under dagarna med bland annat Grand Hôtel's säkerhetschef som berättar mer om hur de satsar på att bli Europas säkraste hotell. På området Activity area kommer hundarna Keeper, McCoy och Kaizer att visa upp sina kunskaper och färdigheter under en hunduppvisning och på tisdagen kommer du som besökare kunna ta del av ett föredrag där Försvarsmaktens samverkan med bevakningsbranschen belyses.

Här nedan kan du läsa mer om Securitas aktiviteter under mässan och ta del av några av de programpunkter du inte bör missa.

Tisdag 23 oktober

Hela dagen – Besök Securitas monter
Kom förbi vår monter och prata säkerhetslösningar med oss! Vad tycker du om dagens lösningar, och hur skulle framtida säkerhetslösningar kunna se ut för att möta just dina behov? Vi bjuder på kaffe, fika och korv.

13.00 – Intervju med Per Sandberg, säkerhetschef, Citycon
Ingen föranmälan krävs
Citycon är Finlands största köpcentrumägare och en av marknadsledarna i Sverige, Norge och Estland. Hör säkerhetschefen diskutera hur de ser på säkerhet och hur man skapar trygga miljöer i köpcentrum och offentlig miljö.

Ingen föranmälan krävs
Hos Securitas jobbar inte bara människor. Det gör även en och annan robot och kanske de gulligaste medarbetarna – våra eminenta hundar. Hur gör de för att hitta inbrottstjuvar och hur är de tränade att hitta sprängmedel?  I SKYDDs specialbyggda aktivitetsområde Activity Area med kontorsmiljö kommer Keeper, McCoy och Kaizer visa upp sina färdigheter. En show som brukar vara mycket uppskattad av både stora som små besökare.

15.00 – Bevakningsbranschens samverkan med Försvarsmakten
Ingen föranmälan krävs
2015 upprättades en överenskommelse mellan försvarsmakten och säkerhetsbolagen, där anställda hos Försvarsmakten ska kunna kombinera sin tjänst med att också arbeta för ett bevakningsföretag. Detta då Försvarsmakten har få heltidstjänster att erbjuda militärer. Möt Anna Petersson som är tjänstledig från Securitas och gör nu sin grundläggande militärutbildning och Vegard Lein, som började arbeta för Försvarsmakten där han fortfarande arbetar deltid, men som nu är heltidsanställd hos Securitas. Överbefälhavare Micael Bydén redogör också effekten av samarbetet.
Var: Scen Säkerhet, A01:40

Onsdag 24 oktober

Hela dagen – Besök Securitas monter
Kom förbi vår monter A06:23 och prata säkerhetslösningar med oss! Vad tycker du om dagens lösningar, och hur skulle framtida säkerhetslösningar kunna se ut för att möta just dina behov? Vi bjuder på kaffe, fika och korv.

10.00 – Intervju med Henrik Ström, Project Manager, Wolksvagen
Ingen föranmälan krävs
Wolksvagen har anlitat Securitasbolaget Notifind för att mäta kundupplevelsen genom Mystery Shopping. Vad är Mystery Shopping och vad blev resultatet?

10.30- Hunduppvisning: med näsa för sprängmedel

13.00 – Intervju med Per Löndahl, säkerhetschef Grand Hôtel
Ingen föranmälan krävs
Grand Hôtel satsar på att bli Europas säkraste hotell men hur kombinerar man hög säkerhet med en hotellupplevelse i världsklass?

16.00 – Intervju med Peter Andersson, Säkerhetsansvarig, Arvid Nordqvist
Ingen föranmälan krävs
Arvid Nordqvist har valt Securitas som helhetsleverantör gällande säkerhet och skyddstjänster. Vad blir vinsterna av att kombinera säkerhet med ett heltäckande brandskydd från samma leverantör?

Torsdag 25 oktober

10.30- Hunduppvisning: med näsa för sprängmedel

Gratis inträde - föranmälan krävs
Är du intresserad av att besöka mässan? Klicka här för att läsa mer och anmäla dig.