Securitas får fortsatt förtroende på Bromma Stockholm Airport

Securitas Sverige AB får fortsatt förtroende att ansvara för säkerhetsuppdraget på Bromma Stockholm Airport med tillträdesskydd, säkerhetskontroll och yttre bevakning.

Securitas har tilldelats säkerhetsuppdraget på Bromma Stockholm Airport. Uppdraget innebär tillträdesskydd och passerkontroll samt säkerhetskontroll av passagerare, flygplatspersonal, bagage och gods vid inträde till säkerhetsklassat område. Uppdraget innebär också säkerhetsarbete i terminalen samt yttre bevakning med flygplatskontrollanter, ordningsvakter och skyddsvakter.

- Jag är mycket glad över att Securitas fått fortsatt förtroende på Bromma Stockholm Airport. Det var på Bromma Stockholm Airport som vi 2002 lade grunden till vår Aviationsatsning och att få behålla uppdraget var väldigt viktigt för oss, säger Pasi Vuorinen regionchef på Securitas Sverige AB.

Securitas har levererat flygplatssäkerhet på Bromma Stockholm Airport sedan 2002. Det nya avtalet gäller från juni 2016 till september 2019, med möjlighet till förlängning som längst till september 2023.

För ytterligare information vänligen kontakta Ronny Fredriksson 010-470 10 00 Securitas Sverige AB.

Det var på Bromma Stockholm Airport som vi 2002 lade grunden till vår Aviationsatsning och att få behålla uppdraget var väldigt viktigt för oss.
Pasi Vuorinen, regionchef på Securitas Sverige AB