Securitas fortsätter bemanna räddningstjänsten på Stockholm Arlanda Airport

Med mer än 23 miljoner passagerare och drygt 230 000 starter och landningar per år är Stockholm Arlanda Airport Sveriges största flygplats. Securitas har bemannat räddningstjänsten de senaste tre åren och har nu fått fortsatt förtroende av Swedavia för ytterligare fyra år.

Securitas uppdrag innebär att bemanna räddningstjänsten med elva brandmän dygnet runt. I uppdraget ingår också att bemanna en sjukvårdsbil med en brandman och en sjuksköterska dygnet runt för att kunna åka på olika sjukvårdslarm runt om på flygplatsen. En läkare finns också tillgänglig per telefon dygnet runt. Sjuksköterska och läkare bemannas av Samariten Ambulans AB som är Securitas underleverantör för uppdraget.

-       Uppdraget med räddningstjänst på Stockholm Arlanda Airport är ett prestigeuppdrag för oss på Securitas och det ligger helt i linje med vår strategi att bygga upp och förädla våra tjänster inom brand och räddning, säger Joachim Källsholm, vd Securitas Sverige AB. Vår målsättning är att knyta långsiktiga relationer med andra samarbetsaktörer för att utveckla flexibla och strategiska tjänster för våra kunder inom det här segmentet. Vi är glada för ett förnyat förtroende från Swedavia, att vi, tillsammans med vår partner Samariten Ambulans, får möjlighet att arbeta långsiktigt och med kvalitet.

Avtalet gäller från och med 1 december och fyra år framöver med möjlighet till två års förlängning.

För ytterligare information vänligen kontakta Ronny Fredriksson, presskontakt Securitas Sverige AB010-470 10 00.

- Uppdraget med räddningstjänst på Stockholm Arlanda Airport är ett prestigeuppdrag för oss på Securitas och det ligger helt i linje med vår strategi att bygga upp och förädla våra tjänster inom brand och räddning.
Joachim Källsholm, vd Securitas Sverige AB