Securitas levererar flexibel och skräddarsydd bevakningslösning till Coop

Securitas har tecknat ett riksomfattande avtal med Coop Sverige för bevakningslösningar till 350 butiker runt om i landet.

Den 1 april tog Securitas över som bevakningsleverantör för 350 av Coops butiker runt om i landet.

Avtalet med Coop omfattar bland annat säkerhetstjänster som säkerhetssupport, ronderande bevakning, handelstjänster, stationär bevakning, personskydd och larmutryckning samt tilläggstjänster. Securitas medarbetare arbetar med säkerhet och service för att skapa en trygg vardag för människor runt om i landet varje dag.

– Securitas har en lång historik som säkerhetsleverantör till Coop och vi är oerhört glada över att få starta ett nytt samarbete med Coop och leverera tjänster direkt till Coops butiker i Sverige. Vi har viljeinriktningen och ett ömsesidigt intresse av att fortsätta att utveckla och förfina tjänsteleveransen för att ytterligare effektivisera och optimera säkerhetserbjudandet för varje butik, säger Johan Buch Försäljningschef, Securitas Sverige AB.

För ytterligare information vänligen kontakta Johan Buch, Securitas Sverige AB, 010-470 10 00.

Coop Sverige AB är ett bolag som leder, utvecklar och samordnar Coops verksamhet. Coop Sverige ansvarar bland annat för inköp och sortimentsutveckling, logistik, marknadsföring och affärsstöd. Coop ägs av 3,4 miljoner medlemmar och har totalt 665 butiker runt om i landet.

Securitas har en lång historik som säkerhetsleverantör till Coop och vi är oerhört glada över att få starta ett nytt samarbete med Coop och leverera tjänster direkt till Coops butiker i Sverige. Vi har viljeinriktningen och ett ömsesidigt intresse av att fortsätta att utveckla och förfina tjänsteleveransen för att ytterligare effektivisera och optimera säkerhetserbjudandet för varje butik.
Johan Buch Försäljningschef, Securitas Sverige AB