Securitas rekryterar i samarbete med Trelleborgs kommun

Securitas har chans att bli Årets Kraftsamlare i Trelleborg, ett pris som delas ut av kommunen till en aktiv arbetsgivare i regionen som bidragit till att öka chansen för arbetssökande att närma sig arbetslivet.

Trelleborgs kommun och Arbetsmarknadsförvaltning driver projektet Kraftsamling som syftar till att öka chanserna för Trelleborgs arbetssökande att närma sig arbetslivet. Projektet vänder sig till kommunens arbetsgivare med en uppmaning att engagera sig i form av mentorskap, studiebesök, praktikplatser eller anställningar till Trelleborgs arbetssökande. Årets Kraftsamlare är ett pris som Trelleborgs kommun har instiftat för att visa sin uppskattning för företagens engagemang. I år är Securitas ett av fem företag nominerat till priset.

I våras inledde Securitas och Arbetsmarknadsförvaltningens rekryterare ett samarbete. Tillsammans arrangerade de ett öppet rekryteringstillfälle där arbetssökande kunde lämna in sina ansökningshandlingar för Securitas väktartjänster och erbjudas möjlighet till en snabbintervju. Arbetsförvaltningens rekryterare följde upp med de ansökande och kunde längre fram i processen presentera fyra kandidater för Securitas varav två av dem kunde påbörja väktarutbildning i september månad.

Securitas och Arbetsförvaltningen i Trelleborgs kommun ser goda chanser för ett fortsatt samarbete kring utbildning och rekrytering.

Det är naturligtvis hedrande att ha blivit nominerad till detta pris och för oss på Securitas är samarbetet med Trelleborgs kommun ett bra sätt att använda nya rekryteringsvägar för att hitta de bästa medarbetarna för vår verksamhet, säger Sara Tocklin, HR-chef på Securitas.

För ytterligare information vänligen kontakta regionchef Fredrik Ahlqvist, Securitas Sverige AB, 010-470 10 00.

Securitas är en kunskapsledare inom säkerhet. Med våra tre ledstjärnor "Ärlighet, Vaksamhet, Hjälpsamhet" har Securitas skyddat hem, arbete och samhälle i Sverige i över 70 år. Överallt - från små butiker till flygplatser - gör våra medarbetare skillnad. Med över 9 000 anställda finns Securitas på över 170 avdelningskontor i Sverige.

securitas.se

För oss på Securitas är samarbetet med Trelleborgs kommun ett bra sätt att använda nya rekryteringsvägar för att hitta de bästa medarbetarna för vår verksamhet.
Sara Tocklin, HR-chef Securitas Sverige AB