Securitas stärker sin kundportfölj i Upplands-Bro och Enköping

Securitas fortsätter att säkra Sveriges kommuner genom att stärka sitt samarbete med Enköpings kommun och inleda ett nytt samarbete med Upplands-Bro.

Securitas har vunnit nytt förtroende att leverera bevaknings- och kontrolltjänster åt Enköpings kommun i upp till fyra år. Upphandlingen genomfördes under våren 2016 och det nya avtalet träder i kraft under fjärde kvartalet 2016.

Parallellt med Enköpings upphandlingsprocess, har även Upplands-Bro kommun valt att konkurrensutsätta sin befintliga leverantör. Securitas vann anbudstävlan och har nu fått förtroende att leverera bevakningstjänster och larmcentralstjänster till kommunen i upp till tre år. Avtalet inleddes under andra kvartalet 2016.

Avtalen säkerställer att Securitas fortsatt kan behålla en hög tillgänglighet avseende mobila och stationära bevakningsresurser i regionen.

– Vi är glada och stolta över förtroendet som vi får från de båda kommunerna och ska göra vårt yttersta för att utveckla leveransen i enlighet med kommunernas önskemål och direktiv, säger Jon Radefalk, försäljning, Securitas Sverige.

– Vi är glada och stolta över förtroendet som vi får från de båda kommunerna och ska göra vårt yttersta för att utveckla leveransen i enlighet med kommunernas önskemål och direktiv.
Jon Radefalk, Securitas Sverige.