Securitas utbildar Landstinget Dalarna inom brand och räddning

I Landstinget Dalarnas senaste upphandling av utbildningar inom brand och räddning vann Securitas på nytt uppdraget att utbilda landstingets personal.

Securitas har under flera år haft förmånen att ansvara för utbildningarna inom brand och räddning för Landstinget Dalarnas personal och har nu fått förnyat förtroende. Securitas breda kompetens och stora utbud av säkerhetsutbildningar gör det möjligt att skräddarsy utbildningar anpassade efter landstingets specifika miljö.

- För Securitas är brandskydd med tillhörande utbildning en viktig del av säkerhetsarbetet som erbjuds våra kunder i hela landet säger Mats Egebrant, chef för Securitas Sveriges organisation inom brand och räddning. Landstinget Dalarna fortsätter att brandskyddsutbilda sin personal och Securitas får förnyat förtroende vilket visar att vi är en stark partner.

Securitas har ett brett utbud av säkerhetsutbildningar som erbjuds både generellt och i kundanpassade versioner. Exempel på utbildningar är allmän brandkunskap, heta arbeten, anläggningsskötare brandlarm samt första hjälpen med hjärt- och lungräddning och hjärtstartare med mera. Många har bland annat sett de filmer som finns på Securitas Youtube-kanal som visar åtgärder när ett barn fått luftvägsstopp.

För ytterligare information vänligen kontakta Gustaf Blomgren, 010-470 22 76 eller Mats Johansson 010-470 27 12, Securitas Sverige AB.

Mats Egebrant, chef för Securitas Sveriges organisation inom brand och räddning