Securitas vann brandskyddsuppdrag för Landstinget i Kalmar län

Landstinget i Kalmar län anlitar Securitas Sverige AB gällande brandskyddstjänster såsom service och underhåll av handbrandsläckare och inomhusbrandposter.

Landstinget i Kalmar län har valt att teckna avtal med Securitas gällande brandskyddstjänster i landstingets samtliga verksamheter med avtalsstart den 1 maj 2017. I avtalet ingår årligt underhåll på handbrandsläckare, inomhusbrandposter och utrymningsplaner etc. Samtliga kontroller och avvikelser dokumenteras och presenteras för ansvariga inom landstinget via Securitas kundportal som möjliggör ett kontinuerligt uppföljningsarbete.

– Vi ser fram emot det nya samarbetet med Landstinget i Kalmar, säger Linus Månsson, Key Account Manager på Securitas Sverige AB. Det är ett uppdrag som ligger helt i linje med vår strategi och det innebär att vi fortsätter vår positiva tillväxt inom vårt affärsområde Brand och Räddning. Som det ledande företaget i säkerhetsbranschen ser vi brandskyddsarbetet som en naturlig del av vår verksamhet och det är glädjande att fler och fler kunder väljer att samarbeta med oss inom detta tjänsteområde. Jag ser med spänning framemot den fortsatta utvecklingen.

Det nya avtalet löper på i fyra år.

Pressmeddelandet finns också publicerat på www.securitas.se.

Vi ser fram emot det nya samarbetet med Landstinget i Kalmar. Som det ledande företaget i säkerhetsbranschen ser vi brandskyddsarbetet som en naturlig del av vår verksamhet och det är glädjande att fler och fler kunder väljer att samarbeta med oss inom detta tjänsteområde.
Linus Månsson, Key Account Manager på Securitas Sverige AB