Securitas vinner kontrakt för Region Gävleborg

Securitas stod som vinnare när Region Gävleborg nyligen upphandlade bevakningstjänster. I uppdraget ingår stationär bevakning, ordningshållning och larmutryckning för sjukvården.

Region Gävleborg har genomfört en upphandling av bevakningstjänster som omfattar verksamheterna i Gästrikland och Hälsingland med de större tätorterna i Gästrikland; Gävle, Sandviken och Hofors samt större tätorterna i Hälsingland; Hudiksvall, Bollnäs, Ljusdal och Söderhamn.

Uppdraget omfattar stationära bevakningstjänster, ronderande bevakning, larmutryckning och ordningshållning. Uppdraget planeras att starta den 1 maj 2017 och löper potentiellt på fyra år.

Att bidra till att regionens verksamhet med bland annat vård för 280 000 invånare kan utföras i trygg miljö är ett viktigt uppdrag för oss på Securitas säger Jon Radefalk, affärsutveckling Securitas Sverige AB. Vi har lång erfarenhet av bevakning för primärvården i Sverige, och är förstås extra glada över det nya förtroendet från Region Gävleborg. Securitas har en mycket hög närvaro av personal och lokalkontor i hela regionen, och kunde därigenom lämna ett bra och konkurrenskraftigt anbud, vilket kommer att gynna regionen och inte minst skattebetalarna under kommande avtalsperiod.

Det här pressmeddelandet finns också på www.securitas.se.

Att bidra till att regionens verksamhet med bland annat vård för 280 000 invånare kan utföras i trygg miljö är ett viktigt uppdrag för oss på Securitas.
Jon Radefalk, affärsutveckling Securitas Sverige AB