Security Awards 2013

I går torsdag den 19 september delades Security Awards 2013 ut vid en ceremoni på Café Opera i Stockholm. Security Awards, som delas ut i 14 olika kategorier, är säkerhetsbranschens största tävling och premierar bland annat personer och företag i säkerhetsbranschen som har utmärkt sig med nyskapande, konstruktiva och framgångsrika lösningar eller metoder.

Priset för Årets säkerhetsarbete i kommun gick till Eslöv där Securitas är säkerhetsleverantör. Driftchef Magnus Borgström säger så här, dagen efter prisutdelningen:

– Eslövs kommun har ett mycket aktivt säkerhetsarbete och som bevakningsleverantör blir vi på Securitas en naturlig del av det. Varje fredag träffas alla förvaltningar, polis, räddningstjänst och Securitas för att gå igenom veckan som gått. Snabbt och effektivt. Vi på Securitas har en jättebra kontakt med kommunen och jag känner att de har stort förtroende för oss.

Priset för Årets säkraste utbildningsplats gick till Linköpings universitet. Sedan flera år tillbaka har Securitas ett mycket nära samarbete med lärosätet. Bland annat bemannar man med väktare så gott som dygnet runt.

Securitas är en kunskapsledare inom säkerhet. Med våra tre ledstjärnor "Ärlighet, Vaksamhet, Hjälpsamhet" har Securitas skyddat hem, arbete och samhälle i Sverige i över 70 år. Överallt - från små butiker till flygplatser - gör våra medarbetare skillnad. Med över 9 000 anställda finns Securitas på över 170 avdelningskontor i Sverige.

securitas.se

Magnus Borgström, Driftchef