Prisregn över Zooma för onlinekampanjer

Ett förstapris och tre premiepriser gick till Zooma by Semcon vid American Web Market Associations årliga WebAwards. De uppdrag som Zooma belönades för var Volvo Personvagnars onlinemagasin som fick förstapris för bästa tidningssajt och deras informationssajt till Volvoägare som fick ett premiepris. Dessutom belönades Sail Racings och SKF:s webbplatser med premiepriser.

– Mycket trevligt att Volvo Personvagnar vinner två priser för webbplatser som vi designat och utvecklat, säger Anders Björklund, vd för Zooma. Det är dessutom kul att Sail Racing än en gång fått premiepris för sin redesignade webbsajt och att SKF:s ”Knowledge”-kampanj får uppmärksamhet.

– Ambitionen med Volvos onlinemagasin LIV har varit att särskilja Volvo Personvagnar från konkurrenterna genom att lyfta fram det omsorgsfulla och dynamiska i varumärket. Priset för bästa onlinemagasin vanns i konkurrens med bl.a. National Geographic och Cosmopolitan. När det gäller informationssajten till Volvoägare har målet varit att skapa en webbportal att bygga vidare på, säger Pierre Renhult, kundansvarig på Zooma.

Besök de prisbelönta webbplatserna på: Volvo Cars LIV (www.volvocars.com/tools/Owners/LIV/), Volvo Cars Owners Info (www.volvocars.com/tools/Owners), Sail Racing (www.sailracing.com) och SKF Knowledge Campaign (www.skf.com/knowledge). För mer info om tävlingen se www.webaward.org.

Zooma
Zooma är en interaktiv byrå som utvecklar interaktiva marknadsföringsstrategier, koncept, produktioner och lösningar för kunder där interaktiv media och Internet ingår som en väsentlig del av upplevelsen kring varumärket. Zooma är ett helägt dotterbolag i Semcon-koncernen.