Semcon tecknar avtal på 8 MEUR i Brasilien

Semcon har tecknat nytt 3-årigt avtal, gällande teknikutvecklingstjänster, med en större fordonstillverkare i Brasilien. Avtalet är på cirka 8 MEUR. Kontraktet visar på den potentiella tillväxten på den Brasilianska marknaden som Semcon planerar att expandera på.

- ”Vi ser en ökad efterfrågan på våra tjänster inom produktutveckling och teknikinformation. I en tid där många biltillverkare har det kämpigt visar detta kontrakt en positiv tillväxt på andra marknader”, säger Kjell Nilsson, CEO, Semcon.

– I och med detta avtal kommer vi att anställa ytterligare personal till våra kontor i Brasilien, säger Stefan Ohlsson, affärsområdesansvarig för Semcon Automotive R&D. Vi ser nu resultatet av den satsning som startade i Brasilien under 2007 och som bygger på det goda samarbete och den långa relation vi har med våra kunder, säger Stefan Ohlsson vidare.

Semcon Brasilien
Brasilien är Semcons tredje största marknad, efter Sverige och Tyskland. Semcon Brasilien har i dag 200 anställda i Sao Paolo och Resende. Bland kunderna finns ledande biltillverkare, tillverkare av tunga fordon samt deras systemleverantörer.

För mer information, kontakta:
Kjell Nilsson, vd Semcon AB, +46 (0)702 60 01 21
Anders Atterling, IR-ansvarig Semcon AB, +46 (0)704 47 28 19

Informationen är sådan som Semcon AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 oktober 2008 kl 09:15.