Semcon vinner nytt ramavtal med Sinfra för miljö- och teknikkonsulter

Semcon har tecknat ett nytt ramavtal med Sinfra, som är en nationell inköpscentral med hundratals medlemsföretag inom exempelvis fjärrvärme-, VA- och elverksamhet. Avtalet täcker in flera av Semcons kompetenser, såsom miljökonsulter, elkonstruktörer och processingenjörer.

Det nya avtalet innebär att Semcon har möjlighet att erbjuda projekt hos fler än 500 aktörer över hela Sverige, där de flesta inte är företagets kunder idag.

– Sinfras medlemmar täcker in stora delar av den svenska försörjningssektorn och vi är stolta och glada över att kunna bidra med vår expertis för att bygga ett mer hållbart samhälle, säger Jonas Gustavsson, Head of Sales and Business Development på Semcon.

Avtalet träder i kraft den 15 mars 2024 och löper i två år med möjlighet för Sinfra att vid ett eller flera tillfällen förlänga det med som mest ytterligare tre år.

Semcon har gedigen erfarenhet inom energiområdet och stöttar kunder med expertis inom exempelvis elkraft, fjärrvärme och -kyla, processteknik, vätgas samt projekt- och kvalitetsledning. Läs mer om Semcons expertis.

Om Sinfra
Sinfra, Svensk Inköpscentral för Infrastruktur Ekonomisk förening, är en nationell inköpscentral med hundratals medlemsföretag som bedriver verksamheter inom hamn, återvinning, fjärrvärme, VA och elverksamhet. Syftet med verksamheten är att förse medlemmarna med produkter och tjänster via ramavtal med ramavtalsleverantörer som är upphandlade utifrån ett hållbarhetsperspektiv.

För mer information, vänligen kontakta:
Kristina Ekeblad, kommunikations- och marknadschef, Semcon
Tel: +46 (0)704 130 926
Email: kristina.ekebland@semcon.com

Semcon är en internationell teknikpartner som stöttar företag och organisationer i förändring. Vi kombinerar ingenjörskonst, digitala tjänster och hållbarhetskompetens till ett unikt erbjudande inom produkt-, produktions- och tjänsteutveckling. Alltid med mänskliga behov och beteenden i fokus. Med hjälp av våra experter och tvärvetenskapliga team gör vi våra kunder mer konkurrenskraftiga och lösningarna mer användarvänliga och hållbara. För en hållbar framtid kräver att vi tänker nytt – att vi tillför nya perspektiv på teknik. Det är vad våra cirka 1 400 medarbetare på fler än 20 kontor i Sverige, Norge och Brasilien gör varje dag. Läs mer på semcon.com

Citat

Sinfras medlemmar täcker in stora delar av den svenska försörjningssektorn och vi är stolta och glada över att kunna bidra med vår expertis för att bygga ett mer hållbart samhälle.
Jonas Gustavsson, Head of Sales and Business Development på Semcon