Zipper släpper ny version av FastTrack!

Standardiserad PC-klient miljö för hela företaget Zipper släpper ny version av FastTrack! Nu lanseras FastTrack 2.5. Bland de många nyheterna så har Zipper förflyttat PC Klient plattformen att även innefatta fullt stöd för Windows XP, .NET och Windows Server 2003/Terminal Server 2003 samt modularisering av produkten. Konceptet FastTrack är en standard PC klient för att enkelt administrera PC klienter, användare och applikationer inom stora organisationer. FastTrack körs idag av över 200 000 användare, främst i några av Sveriges största företag. Med FastTrack skapas möjligheter för företag att lägga en gemensam klientplattform som tar hand om PC installation, applikations distribution och administrera användare från ett gemensamt ställe. Tanken med FastTrack är att sänka kostnaderna radikalt för PC infrastrukturen, administration och förvaltning. Något som har visats bland många kundstudier. En övergripande nyhet i FastTrack 2.5 är att konceptet delats upp i ett antal olika moduler, Core, FastAccess (Säker inloggning), Rollout (Följ ditt projekt on-line), Applikationsinventering, Best Practises och en Site distributions modul. FastTrack har numera även - Funktioner för säkerhetshantering - Verktyg för utrullning av mycket stor klientmiljöer - Win 2003 Terminal Server FastTrack 2.5 är moduluppbyggt vilket gör att befintliga verktyg hos kunden, enkelt går att kombinera med FastTrack I ZAP som är FastTrack´s webbaserade adminstratörs portal, så finns många intelligenta funktioner för att generera användare, flytta användare och datorer till valfri grupp i ActiveDirectory, koppla delegerings punkter m m. En stor nyhet är implementationen av Windows 2003 Terminal Server, vilken skapar helt nya möjligheter och kostnadsbesparingar för den som även funderar på en tunn klient miljö. För mer information kontakta: Johan de Verdier, tfn +46(0)70 602 16 80 Jan Hesselgren, tfn +46(0)70 516 70 12 Sten Hellström, tfn +46(0)70 602 16 12 Zipper AB, tfn 020 83 10 00 Zipper etablerades på den svenska marknaden sommaren 2000 och är ett helägt dotterbolag till Semcon AB. Vårt fokus är utveckling och hantering av IT-infrastrukturer. På kundlistan finns Volvo, Ericsson, Sony Ericsson, Astra, SCA. SAS, Sydkraft, Akzo, Länsförsäkringar, Göteborgs Stad, Region Skåne m fl. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00620/wkr0002.pdf