Zooma by Semcon vinner pris för FIFA:s mobila VM 2006-webbplats

Vid amerikanska Web Marketing Associations årliga WebAwards fick FIFA:s VM 2006-webbplats utmärkelsen Best Event Site. Webbplatsen, som har designats och producerats av Zooma, togs fram på uppdrag av den kanadensiska teleoperatören Rogers, kund till Ericsson i Kanada.

Syftet med webbplatsen var att ge Rogers mobiltelefonabonnenter tillgång till nyheter, SMS och videor från VM direkt i mobilen. – Det är glädjande för oss att vi har kunnat hjälpa vår kund, Ericsson, att kunna erbjuda sin kund Rogers ett nytt sätt att tjäna pengar och skapa trafik i den mobila kanalen, säger Anders Björklund, VD på Zooma. Besök webbplatsen på www.rogers.com/soccer2006. FIFA:s VM 2006-webbplats har också nominerats till Svenska Designpriset. För mer information, kontakta: Anders Björklund, Zooma by Semcon, telefon +46 736 - 84 00 19. Zooma Zooma utvecklar interaktiva marknadsföringsstrategier, koncept, produktioner och lösningar för kunder där interaktiv media och Internet ingår som en väsentlig del av upplevelsen kring varumärket. Zooma är ett helägt dotterbolag i Semcon-koncernen.