• SensoDetect AB/

Korrigering: SensoDetect AB: Löfström & Tarwid Psykoterapitjänst ser SensoDetects metod som ett biologiskt komplement i en komplett neuropsykiatrisk utredning

Rättelsen avser komplettering av ordet objektiva som föll bort i citatet i tidigare pressmeddelande.

Löfström & Tarwid Psykoterapitjänst är en privat psykoterapeutisk mottagning belägen i Lund med filial i Malmö. Bolaget, med både läkare och psykologer, grundades 1995 och har en mångårig erfarenhet av att genomföra neuropsykiatriska utredningar med frågeställning ADHD och autismspektrumtillstånd. Samarbetet med SensoDetect har nu pågått under en tid med intressanta effekter.

”SensoDetects metod är grundad i banbrytande hjärnforskning. Vi ser den som ett komplement till övriga psykologiska och psykiatriska undersökningsmetoder vid en neuropsykiatrisk utredning.” säger Anders Löfström, ansvarig psykiatriker på Löfström & Tarwid Psykoterapitjäns AB.

”Vi är väldigt stolta över att kunna bidra till Löfström&Tarwid Pyskoterapitjänsts utredningar med vår snabba, objektiva och tillförlitliga metod. Att en mottagning med mångårig erfarenhet inom området ger positiv feedback ser vi som ett bra kvitto på det som vi själva redan vet nämligen att vår metod tillsammans med andra objektiva undersökningsmetoder kan öka tillförlitligheten av den slutliga diagnosen”, säger VD Per-Anders (PA) Hedin.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

PA Hedin, VD Sensodetect AB

+46 (0)73-068 64 20
pa.hedin@sensodetect.com

Bolaget skall bedriva forskning och utveckling inom området för medicinska, diagnostiktekniska produkter, förvärva och upplåta licenser och försäljning inom det området. Bolaget skall även bedriva konsult- och utbildningsverksamhet inom det psykiatriska och neurologiska området samt därmed förenlig verksamhet.