• SensoDetect AB/

Rättelse felaktig MAR etikett: SensoDetect signerar framstående läkare och lanserar på klinik i Saudiarabien

Rättelsen består i att MAR etikett inte kan sättas då namnet på läkaren inte kan avslöjas innan öppningsceremonin för autismstudien "Tidig, objektiv upptäckt av autism" vid Princess Noura University, Riyadh, Saudiarabien, under januari 2024. MAR etiketten är därför borttagen. I övrigt är pressmeddelandet oförändrat.

SensoDetect har idag skrivit ett avtal med en framstående läkare i Ryiadh, Saudiarabien. Läkaren kommer att samarbeta med ett flertal kliniker varav en är ABC learning and diagnostic center i Riyadh, Saudiarabien (https://abc-ksa.com/about-us/). Läkarens namn och fler anslutna kliniker kommer presenteras i samband med öppningsceremonin för autismstudien "Tidig, objektiv upptäckt av autism" vid Princess Noura University, Riyadh, Saudiarabien, under januari 2024.

“Det gäller att bryta igenom och komma till avslut. Inom hälso och sjukvård behövs inte bara beslut av personer i ledande ställning utan även en framdrift tillsammans med framstående läkare, etablerade sjukhus och anslutna kliniker. I samband med autismstudien har intresset för våra tjänster fortsätter att öka i allt snabbare takt i en av våra högst prioriterade marknader, Saudiarabien.“ säger VD Per-Anders (PA) Hedin.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

PA Hedin, VD Sensodetect AB

+46 (0)73-068 64 20
pa.hedin@sensodetect.com

SensoDetect AB är ett Med Tech AI-företag noterat på Spotlight stock market. Företaget grundades i Lund 2005, baserat på mer än 30 års forskning inom klinisk psyko akustik vid Institutionen för Neurovetenskap vid Lunds universitet. Inledningsvis låg fokus på patienter med schizofreni, då det är en sjukdom där hörselhallucinationer är ett vanligt symtom, men idag erbjuder företaget ett flertal andra tjänster inom produktområdena diagnostik, medicinering och hälsa. Produkterna används inom både privat och offentlig vård som komplement till andra observationer vid ADHD, schizofreni och autismutredningar, vid mätning av läkemedelseffekt samt vid screening av hörsel. SensoDetects unika och globalt patenterade teknik minskar den ekonomiska påverkan på hälso- och sjukvården samt samhället och ger patienter och dess anhöriga ett snabbare och säkrare resultat.

Mer info på https://www.sensodetect.com/