SensoDetect AB (publ): ISO-certifiering godkänd av TÜV

SensoDetect har fått förlängt sin ISO 13485 certifiering vid revision

SensoDetect AB informerar härmed att bolaget genomgått och godkänts i ISO 13485-certifieringen av Notified body TÜV SÜD. Certifieringen innebär att bolaget fortsatt har ett väl genomgånget och kvalitetssäkrat kvalitetssystem för utveckling av medicinsk teknisk utrustning.

TÜV SÜD med sitt huvudkontor i München, Tyskland, grundades 1866 och är en av världens ledande tekniska leverantörer av test- och produktcertifiering, inspektion, revision och systemcertifiering samt utbildningslösningar. De har idag ca 25 000 anställda och är representerade på mer än 1000 platser för att bistå kunder var de än befinner sig i världen.

"Det är mycket glädjande att vi ännu en gång fått förnyat vårt certifikat. För två år sedan gjorde vi en uppgradering av vårt certifikat till den senaste versionen (ISO 13485:2016) och det är mycket positivt att vi nu för andra året i rad kunnat leva upp till den nya och tuffare standarden. ”Vi fortsätter att sträva efter god kvalitet i vår verksamhet och utveckling. Det är extremt viktigt både för oss internt men det ger även ett starkt signalvärde ut mot marknaden att ha en extern kvalitetskontroll", säger VD, Jonas Hagberg, SensoDetect AB (publ.)