SensoDetect förnyar sin ISO 13485:2016 certifiering vid revision

SensoDetect AB informerar härmed att bolaget genomgått och godkänts i ISO 13485-certifieringen av Notified body TÜV SÜD. Certifieringen innebär att bolaget fortsatt har ett väl genomgånget och kvalitetssäkrat kvalitetssystem för utveckling av medicinsk teknisk utrustning.

TÜV SÜD med sitt huvudkontor i München, Tyskland, grundades 1866 och är en av världens ledande tekniska leverantörer av test- och produktcertifiering, inspektion, revision och systemcertifiering samt utbildningslösningar. De har idag ca 25 000 anställda och är representerade på mer än 1000 platser för att bistå kunder var de än befinner sig i världen.

"Återigen får vi ett kvitto på att vårt system är av bästa kvalité. För fyra år sedan gjorde vi en uppgradering av vårt certifikat till den senaste versionen (ISO 13485:2016) och det är mycket positivt att vi nu för fjärde året i rad kunnat leva upp till den nya och mer krävande standarden och är en tydlig signal för fortsatt kvalité i hela organisationen. Vi har därmed ett mycket bra utgångsläge när vi väljer att gå vidare med en ansökan till FDA i USA. ", säger VD, Per-Anders Hedin, SensoDetect AB.