SensoDetect har förnyat sin ISO 13485:2016 certifiering vid revision

SensoDetect AB informerar härmed att bolaget genomgått och godkänts i ISO 13485-certifieringen av Notified body TÜV SÜD. Certifieringen innebär att bolaget fortsatt har ett väl genomgånget och kvalitetssäkrat kvalitetssystem för utveckling av medicinsk teknisk utrustning.

TÜV SÜD med sitt huvudkontor i München, Tyskland, grundades 1866 och är en av världens ledande tekniska leverantörer av test- och produktcertifiering, inspektion, revision och systemcertifiering samt utbildningslösningar. De har idag ca 25 000 anställda och är representerade på mer än 1 000 platser för att bistå kunder var de än befinner sig i världen.

"Det är mycket glädjande att vi ännu en gång fått vårt certifikat förnyat. För tre år sedan gjorde vi en uppgradering av vårt certifikat till den senaste versionen (ISO 13485:2016) och det är mycket positivt att vi nu för tredje året i rad kunnat leva upp till den nya och mer krävande standarden. I certifieringen understryks det tydligt att vi erhållit 0 Major och 0 Minor som är en tydlig signal för fortsatt kvalité i hela organisationen. Vi fortsätter att sträva efter god kvalitet i vår verksamhet och utveckling. Det är extremt viktigt både för oss internt men det ger även ett starkt signalvärde ut mot marknaden att ha en extern kvalitetskontroll", säger VD, Per-Anders Hedin, SensoDetect AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

PA Hedin, VD Sensodetect AB
info@sensodetect.com

SensoDetect belyser genom patenterad utrustning hjärnstammens reaktioner på ljudstimuli i syfte att ge sjukvården tydliga avvikelser och mönster för användning inom främst psykiatrin. Målet är att öka effektiviteten inom psykiatrin och därmed nyttan för sjukvården, samhället, patienter och anhöriga. SensoDetect är sprunget ur mångårig forskning vid Kliniskt psykoakustiskt laboratorium i Lund. Bolagets aktie är listad på Spotlight.