SensoDetect och samarbetspartner i kommande läkemedelsstudie gästar Funka med ADHDs podd

SensoDetect och samarbetspartner, BUP i Eslöv, intervjuas av Funka med ADHDs podd.

I november 2020 kommunicerade SensoDetect ut att företaget tillsammans med BUP (Barn och ungdomspsykiatrin) i Eslöv kommer starta en ny forskningsstudie.  Forskningsstudiens syfte är att med hjälp av SensoDetects BERA löpande mäta hur hjärnstammens svar förändras efter dosering av valt läkemedel och kunna påvisa mätbarhet av medicinering hos individer som diagnostiseras med ADHD.

Idag anser många föräldrar till barn som diagnostiserats med ADHD att medicinering är ett problem Till följd av detta blir både barn och föräldrar lidande. I poddavsnittet där Sensodetect med samarbetspartner medverkar lyfts just medicineringsperspektivet, vilket är precis det som Sensodetects studie ämnar till att stödja.

“Det är med stor glädje vi kan meddela att Sensodetect med samarbetspartner har fått möjligheten att gästa Funka med ADHDs podd. Plattformen bedriver ett mycket viktigt arbete för föräldrar till barn med ADHD-diagnos.”, säger VD Jonas Hagberg, SensoDetect AB (publ).

Länk: https://www.funkamedadhd.se/76-fragor-och-svar-om-medicin-och-utredningar/