SensoDetect utser Mangold till likviditetsgarant

SensoDetect AB (”SensoDetect” eller ”Bolaget”) har utsett Mangold Fondkommission till likviditetsgarant för bolagets aktie listade på Spotlight Stock Market.

Syftet med likviditetsgarantin är att förbättra likviditeten i aktien och minska skillnaden mellan köp- och säljkurs. Uppdraget påbörjas den 5 juni 2019.

Mangold kommer i sitt uppdrag som likviditetsgarant att säkerställa möjligheten att handla i SensoDetects aktie varje dag genom att kontinuerligt ställa handelsposter på vardera köp- och säljsida i orderboken. En likviditetsgaranti ämnar att skapa en mer korrekt prisbild i ett bolags aktie, vilket i följd ger en mer korrekt värdering av bolaget och ger möjlighet till en förbättrad handelsvolym i aktien.

Martin Linde

e-post: martin.linde@sensodetect.com

Om oss

Bolaget skall bedriva forskning och utveckling inom området för medicinska, diagnostiktekniska produkter, förvärva och upplåta licenser och försäljning inom det området. Bolaget skall även bedriva konsult- och utbildningsverksamhet inom det psykiatriska och neurologiska området samt därmed förenlig verksamhet.