• SensoDetect AB/

SensoDetects kampanj ”Korta köerna” lovar drastisk minskning av kötiden och en säkrare diagnosticering inom psykiatrin

SensoDetects kampanj ”Korta köerna”, som startade sista veckan i september och pågår under oktober, har som syfte att synliggöra möjligheterna till drastisk minskade kötider inom psykiatrin med hjälp av SensoDetects snabba och tillförlitliga test.

Sedan länge är det känt att sjukvården och framför allt psykiatrin brottas med långa köer både inom vuxenpsykiatrin och barn- och ungdomspsykiatrin, BUP. 2021 genomfördes 160 000 fler besök till BUP jämfört med 2017, vilket lett till att personalen inte hinner med och att köerna växer. Det är inte heller ovanligt att ett barn eller en vuxen med misstänkt neuropsykiatrisk diagnos får vänta flera år på en utredning. Detta vill nu SensoDetect råda bot på.

”Vi kan här tidigt bidra med att underlätta beslutet av vilken vård patienten ska ha genom att erbjuda vårt kliniskt bevisade, objektiva test och på så sätt korta köerna väsentligt genom att hjälpa fler att få en snabbare diagnos. På 15 minuter kan du få en screening men även validering av diagnostiseringen vilket bidrar till ett både snabbare, säkrare & mer effektivt vårdflöde. Vårt långsiktiga mål är fortsatt att bli en del av den moderna psykologin för att ge patienterna rätt diagnos och rätt stöd snabbare. Satsningen ”Korta köerna” är därför ett initiativ för att i större omfattning kunna ge fler människor möjligheten till en bättre hälsa över hela Världen.” säger VD Per-Anders (PA) Hedin.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

PA Hedin, VD Sensodetect AB

+46 (0)73-068 64 20
pa.hedin@sensodetect.com

Bolaget skall bedriva forskning och utveckling inom området för medicinska, diagnostiktekniska produkter, förvärva och upplåta licenser och försäljning inom det området. Bolaget skall även bedriva konsult- och utbildningsverksamhet inom det psykiatriska och neurologiska området samt därmed förenlig verksamhet.