Sentor utökar satsningen i Öresundsregionen – anställer regionchef i Malmö

Som ett led i Sentors expansion meddelas idag att satsningen på Öresundsregionen utökas. Sentor har etablerat ett syd-kontor och nu tillkännages att Digiforts grundare Markus Millbourn tillträder som chef för regionen.

Efter förra veckans offentliggörande om att det tidigare Sentor-bolaget ScrapeSentry säljs till Distil Networks tillkännages idag nästa stora nyhet. Med ett etablerat kontor och en ny regionchef i Malmö förstärker Sentor sin redan starka ställning i Öresundsregionen.

För att leda satsningen har Sentor rekryterat Markus Millbourn som kommer ta rollen som regionchef. Markus har sedan 14 år tillbaka arbetat med IT-säkerhet i olika roller och kommer närmast från applikationssäkerhetsföretaget Digifort som han grundat och fortfarande har för avsikt att driva vidare.

- Behovet av tjänster inom IT-säkerhet ökar och fler kunder efterfrågar en säkerhetspartner som erbjuder service dygnet runt. Det känns inspirerande att få arbeta tillsammans med Sentor och kunna erbjuda en större bredd av både tjänster och konsultkompetens. På så vis kan vi skräddarsy hjälp till våra kunder på ett ännu bättre sätt, säger Markus Millbourn, nytillträdd regionchef för Sentor.

Sentor har varit aktiva sedan 1998 och är en av få aktörer i Sverige som erbjuder hela kedjan av tjänster inom digital säkerhet. Genom sin erfarenhet och höga kompetens har Sentor fått förtroendet att samarbeta med några av världens ledande företag inom olika branscher. Förutom managerade tjänster som exempelvis nätverksövervakning och logghantering erbjuder Sentor konsulttjänster inom teknisk IT-säkerhet och informationssäkerhet.

För Sentor som sedan lång tid tillbaka haft kunder spridda över hela Sverige, är det här ett bra steg i att komma närmare kunderna och kunna växa ytterligare.

- Vi har några av våra största kunder i regionen och har även sett en ökad efterfrågan på våra tjänster från företag i de sydliga delarna av Sverige. Därför känns det som ett naturligt steg att förstärka vår närvaro i regionen, avslutar Sentors vd Anders Söderström.

Anders Söderström, vd på Sentor

Markus Millbourn, regionchef på Sentor

Om Sentor
Sentor erbjuder innovativa managerade säkerhetstjänster till kunder över hela världen. Med ett Security Operations Center bemannat av säkerhetsanalytiker 24/7 och med den senaste teknologin på marknaden, kan Sentor upptäcka och blockera attacker för våra kunder i nära realtid. Sentor har även ett team av högkvalificerade säkerhetskonsulter som stöttar företag med tjänster inom informationssäkerhet och teknisk IT-säkerhet.

För mer information besök http://www.sentor.se

Citat

- Behovet av tjänster inom IT-säkerhet ökar och fler kunder efterfrågar en säkerhetspartner som erbjuder service dygnet runt. Det känns inspirerande att få arbeta tillsammans med Sentor och kunna erbjuda en större bredd av både tjänster och konsultkompetens. På så vis kan vi skräddarsy hjälp till våra kunder på ett ännu bättre sätt.
Markus Millbourn, nytillträdd regionchef för Sentor
- Vi har några av våra största kunder i regionen och har även sett en ökad efterfrågan på våra tjänster från företag i de sydliga delarna av Sverige. Därför känns det som ett naturligt steg att förstärka vår närvaro i regionen.
Anders Söderström, vd på Sentor