Sergel Kredittjänster stärker ledningsgruppen

Report this content

Sergel Kredittjänster stärker ledningsgruppen ytterligare i en mycket spännande fas av företagets utveckling. Thomas Nygårds blir ny Head of Operations och David Nilsson Nannini tar rollen som Head of Product. -"Vi går mot att bli det ledande CMS företaget inom Bank & Finans samt Telekom i Sverige och att få in personer som Thomas och David är helt rätt steg för att nå det målet" säger Erik Wennhall, VD Sergel Kredittjänster

Thomas Nygårds, ny Head of Operations har en lång erfarenhet inom inkasso och bankvärlden.

-"Operationellt har vi på Sergel en väldigt bra grund och jag ser en stor möjlighet att växa och ta marknadsandelar. Jag uppfattar Sergel som snabba i sitt förändringsarbete och det finns en kultur att vilja förändra vår bransch. Vår nischade strategi gör att vi kommer kunna vara otroligt starka där vi valt att satsa vilket jag är övertygad kommer vara ett vinnande koncept" säger Thomas Nygårds.

David Nilsson Nannini, kommer som Head of Product på Sergel att leda utvecklingen av Sergels erbjudande som omfattar hela kreditkedjan från kreditbeslut till inkasso.

-"Jag ser fram emot att bygga vidare på arbetet med att bli en ledande aktör inom våra affärsområden. Kredit och inkassoområdet står inför viktiga förändringar och med våra värdeord "We Care" och "Effortless" som ledstjärnor har Sergel en stark position på marknaden för att kunna driva utvecklingen framåt" säger David Nilsson Nannini.

David Nilsson Nannini kommer närmast från en roll som affärsutvecklingschef på koncernnivå i Bisnode Group, där han drivit produktutveckling, strategiska partnerskap, koncernstrategi och M&A.

-"Thomas och David kommer till Sergel i en oerhört spännande fas och kommer att bidra med mycket erfarenheter såväl som nytänk och engagemang", fortsätter Erik Wennhall.

Sergel fortsätter utmana Kreditbranschen med ett nytänk och en vilja att ständing förbättra sättet man hjälper människor till en hållbar ekonomi.

Taggar: