Svenska BJS Group tilldelas priset UV LED Innovation Award

Den svenska industrikoncernen BJS – som för närvarande använder Sherwin-Williams LED-härdande system – har tilldelats priset RadTech Emerging Technology Award 2014 som en av de första tillverkarna att använda UV-LED-teknik inom storskalig tillverkning av träprodukter. BJS tog emot priset vid en UV-LED-konferenssession på RadTech UV & EB Technology Expo & Conference i Chicago, USA, den 14 maj 2014.

Den låga energiförbrukningen och den jämna UV-energi som LED-ljus avger gör det möjligt för BJS att spara energi och samtidigt hålla en stabilare process och kvalitet i sin ytbehandlingslinje. LED-utrustningen används för närvarande i företagets fabrik i Humpolec, Tjeckien.

För mer information om evenemanget kan du besöka: http://www.radtech2014.com

Genom sin avdelning Product Finishes är Sherwin-Williams (SHW) ledande inom industriell ytbehandling och levererar lokala ytbehandlingslösningar i global skala till OEM-företag och underleverantörer. Tack vare dedikerade professionella medarbetare inom ytbehandling som tillhandahåller en enastående kundservice kan Sherwin-Williams tillföra ett mervärde till ytbehandlingsprocessen genom lösningar som exempelvis teknisk assistans på plats, skräddarsydda produkter, färg- och designservice och expertis på processförbättring. Sherwin-Williams erbjuder innovativa vätske- och pulvertekniker för att skydda trä, metall och plast, samt den utrustning och det material som behövs vid applicering av ytbehandlingsmedel. Med hjälp av en infrastruktur som sträcker sig över sex kontinenter kan Sherwin-Williams tillhandahålla bättre ytbehandlingslösningar för tillverkare. För en bättre ytbehandling. Fråga Sherwin-Williams™.

Om företaget Sherwin-Williams

Sherwin-Williams är en global ledare inom utveckling, tillverkning och försäljning av ytbehandling och relaterade produkter, med mer än 34 000 anställda och med verksamhet i 120 länder. Företaget marknadsför sig genom mer än 3 950 företagsdrivna färgbutiker, bilåterförsäljare och industridistributörer. Med en årlig försäljning på 9,5 miljarder dollar är Sherwin-Williams den största tillverkaren av ytbehandlingsprodukter i USA och den tredje största i hela världen.