Cyklar fixar scenbelysningen i Kungsträdgården under Earth Hour Show

Lördagen den 27 mars släcker världen ljuset i en mäktig klimatmanifestation. Genom att släcka ljuset under en timme kan privatpersoner, myndigheter, företag och organisationer ge sitt stöd för klimatet och skicka en kraftfull signal till världens makthavare att agera i klimatfrågan. ”Siemens arbetar mycket långsiktigt med miljö- och hållbarhetstänkande och vårt deltagande i Earth Hour är en naturlig del av vad företaget står för”, säger Maria Baldin, informationschef på Siemens AB.

Under den mörka timmen kommer ljuset att släckas på en konsert med kända artister - Earth Hour Show. Konserten hålls i Kungsträdgården i Stockholm och anordnas av WWF och MTG Radio. Istället för vanlig el kommer åtta elitcyklister och deras cyklar att lysa upp artisterna på scenen. Siemens står för tekniken. ”Vi uppmanar våra kunder och medarbetare att aktivt delta i Earth Hour så att vi tillsammans hjälper till att bekämpa de negativa klimatförändringarna. Siemens vill bidra till att Sverige når målet att fem miljoner människor släcker ljuset för att skicka en politisk signal till makthavare om att ta klimatfrågan på allvar”, säger Maria Baldin. Det här gör Siemens för klimatmanifestationen Earth Hour: - Teknisk lösning för att på ett miljövänligt sätt generera el till scenbelysningen. - Tävling i Kungsträdgården där allmänheten kan bidra till WWF:s trädplanteringsprojekt och även få chans att vinna en cykel. Kom till Siemenstältet! - Släcker belysningen på alla Siemenskontor i landet för att visa vårt stöd för klimatfrågan. - Uppmanar Siemens medarbetare att släcka belysningen både hemma och på arbetet.