Ny presschef på Siemens

Caroline Rylander är ny presschef på Siemens. Hon kommer närmast från Vattenfall där hon har varit presschef för den svenska verksamheten.

Caroline Rylander kommer att vara mediakontakt för Siemens i Sverige samt även ansvara för koncernövergripande frågor.

Caroline är 39 år och kommer närmast från en tjänst som presschef för Vattenfall norden sedermera Vattenfall Sverige. Innan dess arbetade Caroline som presschef på Veolia Transport, som tidigare var operativt ansvarig för Stockholms tunnelbana. Caroline har även ett förflutet som journalist.

Caroline har en intressant bakgrund och erfarenhet som vi kommer att få stor nytta av i vår strävan att föra ut Siemens arbete till media. Vi vill stärka vår position som det hållbara företaget som erbjuder högteknologiska hållbarhetslösningar inom ett brett sprektra såsom industri, energi, infrastruktur och hälso- och sjukvård, säger Maria Baldin kommunikations- och hållbarhetschef på Siemens.

Jag ser fram emot att lära mig en ny bransch och att öka kunskapen om bolagets verksamheter i Sverige men även globalt. Siemens är ett mycket spännande företag med tydliga värderingar och som ligger i framkant vad det gäller miljö- och hållbarhetsfrågor, säger Caroline Rylander.

För ytterligare information kontakta:

Caroline Rylander

Presschef

Johanneslundsvägen 12-14

194 87 Upplands Väsby

Mobile: +46707281456

mailto:caroline.rylander@siemens.com

www.siemens.se

Siemens, det gröna infrastrukturföretaget, utvecklar innovativa och högteknologiska lösningar inom områdena industri, energi, hälso- och sjukvård. Företaget har världens största miljöportfölj med produkter, lösningar och tjänster som bidrar till att skapa en hållbar framtid. Siemens har 360 000 anställda i 190 länder och omsätter 73,5 miljarder euro. Ungefär 40 procent av omsättningen kommer från miljöportföljen.

Siemens har funnits i Sverige sedan 1893 och är idag cirka 4 700 medarbetare. Förra affärsåret var omsättningen ungefär 18 miljarder kronor. Siemens finns på ett 40-tal orter i Sverige och har huvudkontor i Upplands Väsby. Läs mer på www.siemens.se