Siemens på Elfack 2011

Smart teknik med energieffektiva lösningar för smarta anläggningar är temat när Siemens ställer ut på Elfack.

På Elfack samlar vi smart teknik med energieffektiva lösningar för smarta anläggningar, med totallösningar som täcker hela kedjan i energiförsörjningen: från produktion, via transmission och distribution till konsumtion. Läs mer

Produktnyheter på Elfack:

Ny serie effektbrytare
Siemens Sentronfamilj utökas med en ny serie effektbrytare, Sentron 3VT, ett komplement till den sedan länge välkända effektbrytaren Sentron 3VL.

Motorstartare med interface för Profienergy sparar energi i produktionen
Siemens motorstartare Sirius M200D är nu en av de produkter som har Profienergykompatibilitet, en funktion som gör att du kan spara energi i produktionen.

Ny mjukvara håller koll på energianvändningen i smarta byggnader och anläggningar
Siemens nya pc-baserade mjukvara Sentron powermanager håller koll på energianvändningen i smarta byggnader och anläggningar.

Energieffektiv reglering med modulär och användarvänlig frekvensomriktare
Siemens nya frekvensomriktare Sinamics G120P, som ingår i den innovativa och framtidsorienterade Sinamicsfamiljen, är idealisk för energieffektiv reglering inom byggnadsautomation samt vatten- och processindustrin.

Du hittar oss i monter C04:22. Vi ses!

För mer information kontakta:
Anne Ostelius
anne.ostelius@siemens.com

Siemens utvecklar innovativa och högteknologiska lösningar inom områdena industri, energi, hälso- och sjukvård. Vi har världens största miljöportfölj med produkter, lösningar och tjänster som bidrar till att skapa en hållbar framtid. En tredjedel av vår omsättning kommer från miljöportföljen. Siemens har funnits i Sverige sedan 1893 och vi är idag cirka 4 900 medarbetare. Förra affärsåret omsatte vi ungefär 21 miljarder kronor.
Läs mer på
www.siemens.se