Ändring av antalet aktier och röster i Sinch AB (publ)

Report this content

Stockholm, Sverige – 28 juni 2024 – Sinch AB (publ), som förändrar hur världen kommunicerar genom sitt Customer Communications Cloud, meddelar idag att antalet aktier och röster i Sinch AB (publ), org.nr 556882–8908 (”Sinch”), uppgår till 843 745 576.

Månadens förändring av antal aktier och röster har föranletts av att 3 340 aktier har emitterats med anledning av utnyttjande av optioner under incitamentsprogram LTI 2019.

Ola Elmeland
Investor Relations Director
Mobile: +46 721 43 34 59
E-mail: investors@sinch.com

Om Sinch
Sinch förändrar hur världen kommunicerar. Mer än 150 000 företag – inklusive många av världens största teknikföretag – förlitar sig på Sinchs Customer Communications Cloud för att förbättra kundupplevelsen genom meddelandetjänster, röst och e-post. Sinch har varit lönsamt och snabbväxande sedan det grundades 2008. Det har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och aktien handlas på NASDAQ Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

Denna information är sådan information som Sinch AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons försorg, klockan 17:35 CEST den 28 juni 2024.