Inbjudan till Sinchs kapitalmarknadsdag den 20 november

Stockholm, Sverige – 8 oktober 2024 – Sinch AB (publ), som förändrar hur världen kommunicerar genom sitt Customer Communications Cloud, bjuder in investerare, analytiker och media till en kapitalmarknadsdag den 20 november 2024. Det finns möjlighet att delta personligen i Stockholm eller online via vår webcast.

Sedan starten 2008 har Sinch vuxit till att bli en global ledare inom molnbaserad kundkommunikation. Fler än 150 000 företag, inklusive många av världens ledande teknikföretag och finansiella institutioner, förlitar sig på Sinchs Customer Communications Cloud för att förbättra sin kundupplevelse genom mobilmeddelanden, röst och e-post. Varje år möjliggör Sinch mer än 800 miljarder interaktioner mellan företag och deras kunder.

Agenda

Under dagen kommer vd Laurinda Pang tillsammans med delar av företagets globala ledningsgrupp och experter att presentera sin syn på:

• Marknaden för digital kundkommunikation
  • Sinchs strategiska inriktning och prioriterade tillväxtinitiativ
  • Företags finansiella plan och plan beträffande ESG

För deltagare på plats i Stockholm:

• Programmet börjar klockan 12:00 CET med registrering och lunch på Klara Konferens, Klarabergsviadukten 90 i Stockholm.
  • Deltagare kommer även att ha möjlighet att träffa några av Sinchs produktchefer som kommer att demonstrera utvalda produkter.
  • Presentationerna på plats startar klockan 13:00 CET.

För deltagare online:

• Presentationerna startar klockan 13:00 CET.
  • Efter eventet, kommer en inspelning och presentationsmaterial att göras tillgängliga på företagets webbplats.

Det kommer att finnas tid för Q&A, med möjlighet att ställa frågor för både de som deltar på plats och de som deltar online. Presentationerna kommer att hållas på engelska.

Kapitalmarknadsdagen förväntas avslutas cirka 17.00 CET.

Anmälan

För deltagande på plats, vänligen registrera dig på investors.sinch.com/cmd-live. Antalet platser är begränsat, och prioritet kommer därför att ges till institutionella investerare, finansiella analytiker och finansiell media.

För att delta via webcast, registrera dig via investors.sinch.com/cmd-online och få din unika åtkomstlänk. Spara länken om du registrerar dig tidigt.

Varmt välkomna!

Nyligen erhållna utmärkelser: