• Sinch AB/

Sinch meddelar att villkor avseende förtida inlösen av utestående obligationer har uppfyllts

Stockholm, Sverige – 24 september 2024 – Sinch AB (publ), som förändrar hur världen kommunicerar genom sitt Customer Communications Cloud, meddelar idag att villkoret i underrättelsen daterad den 13 september 2024 om villkorad förtida inlösen (”Förtida inlösen”) till innehavarna av Bolagets utestående obligationslån med ISIN SE0013382140 (”Obligationerna”) har uppfyllts.

Förtidsinlösen var villkorad av Bolagets erhållande av emissionslikviden från emissionen av emitterat seniort, icke-säkerställt obligationslån om 500 miljoner SEK under Bolagets MTN-program, såsom meddelat genom Bolagets pressmeddelande den 13 september 2024. Bolaget har idag erhållit emissionslikviden och villkoret som ställts för Förtida inlösen har därmed uppfyllts. Förtida inlösen är därför inte längre villkorad och kommer följaktligen ske den 9 oktober 2024 (”Inlösendagen”). 100,00 procent av det nominella beloppet plus upplupen och obetald ränta per Inlösendagen kommer att betalas ut till varje person som på arbetsdagens slut den 2 oktober 2024 är registrerad som innehavare av Obligationer i skuldboken som upprätthålls av Euroclear Sweden. I samband med Förtida Inlösen kommer Obligationerna att avnoteras från Nasdaq Stockholm.

För ytterligare information kring Förtidsinlösen, se Bolagets pressmeddelande den 13 september 2024.